Brukervilkår for Styreskryt
Versjon 1.0 – dato 4. juli 2022.
1. Introduksjon
Dette dokumentet inneholder brukervilkår for bruk av Styreskryt (heretter kalt «Tjenesten»), levert av OBF med org.nr. 988 370 746 (heretter kalt «Leverandøren»). Du godkjenner disse vilkårene (kalt «Avtalen») når du tar i bruk Tjenesten, f.eks. ved å logge deg inn som Bruker på Styreskryt.no. Denne Avtalen er en avtale mellom deg som Bruker av Tjenesten og Leverandøren som leverer Tjenesten.
Leverandøren tilbyr, gjennom Styreskryt, en digital plattform for deling av positive leverandørerfaringer. Du vil kunne se andres vurderinger uten innlogging. Styreskryt tilbys som en Software as a Service-tjeneste fra Leverandøren med underleverandører. Du vil ha mulighet til å logge inn med din personlige Profil for å få tilgang til å legge inn leverandørerfaringer.
2. Definisjoner
Avtalen: Disse brukervilkår for Tjenesten mellom Leverandøren og Brukeren. Samme brukervilkår gjelder mellom Leverandøren og hver Kunde som inngår avtale med Leverandøren om Tjenesten.
Tjenesten: Styreskryt.no som Leverandøren tilbyr Brukeren.
Brukeren: Hver sluttbruker av Tjenesten. En bruker er et fysisk menneske som kan bruke Tjenesten. Bruker kan være kontaktperson hos, eier i del av eller beboer av et boligselskap tilknyttet OBF, som bruker Tjenesten.
Profil: En personlig brukerkonto for pålogging og bruk av Tjenesten.
Leverandøren: OBF med org.nr. 988 370 746 eier Styreskryt.no.
3. Om brukerens profil
For å få tilgang til Tjenesten må Brukeren ha en registrert Profil. Denne Profilen er opprettet av det boligselskapet som Brukeren er knyttet til.
Profilen opprettes på grunnlag av informasjon fra boligselskapets forretningsfører. Medlemsdatabasen i Tjenesten er synkronisert med informasjon hos boligselskapets forretningsfører. Det betyr at hvis forretningsfører gjør endringer i opplysninger som er registrert om deg (personopplysninger som navn, kjønn, adresse og kontaktinformasjon), vil disse bli endret tilsvarende i Tjenesten.
4. Bruk av tjenestene
Styreskryt er en nettside som Kunden kan bruke for å dele positive erfaringer med ulike leverandører. Du vil kunne se andres vurderinger uten innlogging.
Leverandøren er ikke ansvarlig for innhold i form av filer eller annen kommunikasjon som Bruker laster opp via Tjenesten. Brukeren er ansvarlig for at alle opplysninger som registreres ved bruk av Tjenesten, er korrekte og lovlige.
Brukeren kan slette egne filer som er lastet opp i Tjenesten, og har selv ansvaret for å fjerne filer som ikke er lovlig opplastet.
5. Disposisjonsrett
Alle Brukere gis en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar og tidsbegrenset rett til å bruke Tjenesten så lenge avtalen mellom boligselskapet og Leverandøren varer.
6. Brudd på bruksbetingelsene
Dersom en Bruker bryter disse vilkårene, står Leverandøren fritt til å stenge Brukerens Profil. Brukeren vil i så fall miste tilgangen til Tjenesten etter å ha fått melding fra Leverandøren.
7. Sletting av brukerens profil
Leverandøren har tilgang til å slette Brukerens data og/eller Profil fra tjenesten. I Personvernerklæring er det informasjon om rettigheter Brukeren har til egne personopplysninger.
Bruker kan selv bestemme og avslutte sin bruk av Tjenesten. Bruksretten opphører så fort Brukeren ikke lenger har en Profil tilknyttet Tjenesten.
Når en bruker slettes fra Tjenesten vil Leverandøren enten slette eller anonymisere personopplysningene.
Leverandøren har i henhold til regnskapsloven og bokføringsloven plikt til å oppbevare visse opplysninger, herunder dine betalingstransaksjoner for tidligere ordrebestillinger, i fem år etter regnskapsårets slutt.
8. Endringer
Leverandøren kan ved behov gjøre endringer i Brukervilkårene. Leverandøren vil informere Bruker om endringer. Ved bruk av Tjenesten godkjenner Bruker disse vilkårene som avtalen mellom Brukeren og Leverandøren.